Klik-klik tahu, tolong menolong

Sunday, February 28, 2010

Beriadah di tepi pantai cantik dan bersih


Salam semua..jom bersama kta lihat pemandangan yg cantik ditepi pantai ..tima kasih pada yg sudi tggok blog ni..stu ari di pengkalan balak walupun ada cta yg kurag menarik dulu dipantai ni ttpi org ttp ramai gak pergi kesana sbb tmpat dia sesuai tuk mandi manda..stu ari mmg memenatkan ttpi bla dah ada kerjasama dri lima kluarga amat myeronokkan.Riadah bersama kluarga stu aktiviti yg sihat disampig hilangkan tekanan ....
Yg sebelah kanan ni lak ank ku juga. nk naik buai tayar ni ..jarang jumpa ktanya..mmg la kat kg dan tepi laut je la ada buai macam ni..aku pun naik gak malu lak nk tunjuk ha3..
Ni yg sebelah kiri ni juru foto kami..semua gambar dia ambil..jadi kna hati2 la macm2 fesyen gambar dia ambil gambar curi la tu tapi dia pandai wlu pun gambar tu curi ttp gak nmpak menarik..
Aha ..msa memancing dapat lak sekor ikan yg pelik kit jarang aku tggok ye la aku bkan ank nelayankan..pada aku mmg pelik ikan tuuu...

macm2 gaya ada tggok je la..ni stu gaya bebas berenang oleh ank ku..

Ni dah esok pagi.. tggok la mak bapak lak yg mandi.. lagi mgalahkan budak2..sangup bgun awal wat sarapan sbb nk join bebudak mandi..sarapan simple je roti sadin dan nasi goreng ....tgah org sarapan aku g tido tak tahan de mata ni ngantuk....
  • malm mmg tak ada acara pun duduk borak2 .. acara mmasang khemah je..wat tempat tido..chele ada tpi semua nk tido dalam khemah nk rasa lain kit..tpi panasnya mmg tak leh nk tido sampai ke pagi gak boraknya ada gak yg lari masuk dalam chele sbb tak tahan panas ye la musim panaskan................
  • kaum ibu dah tak de acara memasak apa lagi duduk borak je sambil makan makanan ringan..nk serta ank2 mandi awl g takut lak pansnye mau hitam kulit terbakar...malm pun dah rehat lauk tengah ari dah byak..cuma bakar ikan je la..

ikan yg dapat comel2 je ha3..tpi leh gak dibakar malam tu..wat tambah makan mlm..
  • tggok la aktiviti ank2 lepas makan semua terjun kelaut..yg bapak lak tahu tak wat pe..???ha pancin la tuuuuuuuuuuuu...
  • tak sempat nk ambil gambar masa makn sbb tuan yg ambil gambar pun lapar gak..ha3 ye la dah sampai dalam kul 3 mana tak laparnya...
  • Ni tmpat letak bekalan makanan
  • dah sampai sana apa lagi nk tggok aktiviti..lepas makan apa lagi bebudak dah merengek ibu..cepat la adik nk mandi ni..dah meggelitik tggok air..

  • kta org g pun dah lewat sbb masak dulu kat umah sampai sana dah leh makan ..dalam lima org suri umah yg g ni 2 org je yg rajin dalam bab memasak ni tu yg baju merah tu dan yg tgah mgadap dapur..yg lain tu bantu2 je la...ajak mandi pun tak nk keja dia mmg masak je..goreng tu goreng ni mmg tak lapar la klu ikut dia org...Sifat kerjasama tu la yg jadi best sbb semua buat sama2..
emmm..kul 12tgah ari dah chek out blik sama2 lima biji kta bergerak....jom cuba ....berriadah beramai..

5 comments:

911 said...

woooo... bestnya beriadah tepi pantai. Dpt rehat2kan minda.

hani said...

mmg pun nk2 g beramai2 mmg meriah..yg satu kpala la..

kulop ludin said...

haih....
happeningnyea.....
pasir potih tepi pantai...
ombak saling berkejaran...

haih....

Nowwa Fitri said...

pantai kat mana ni?

Zaiedan said...

kat tempat saya..ikan pelik tu orang panggil ikan lembu hehe