Klik-klik tahu, tolong menolong

Sunday, April 25, 2010

BAIK & BURUK TEH PELANSING....

Siapa yg mkn teh pelansing angkat tangan??????.....ni Hani nk cta buruk baiknya teh pelangsing ni...

Menurut sebuah artikel yang diterbitkan di dalam Philippine Daily Inquirer menyatakan teh pelangsing atau teh herba berbeza dngan jenis2 teh biasa yg lain. Salah satu tanaman herba yg diguna kan dalam teh pelangsing ialah daun senna,yg merupakan laksatif yang dapat mengosongkan isi usus besar. Penggunaan dalam jangka masa yg panjang akan membuat dinding otot usus besar tidak dapat berfungsi dengan baik ..mengakibatkan anda tidak dapat membuang air jika tidak mengambil teh tersebut .Semakin lama anda mgambil laksatif ini , semakin besar risiko kerosakan usus besar .Pengambilan teh pelansing berterusan juga myebabkan cecair tubuh dibuang secara berlebihan .Ia boleh myebabkan dehidtrasi serta kehilangan mineral seperti kalsium,megnesium dan potasium.Rendahnya kadar potasium boleh mengakibatkan kelemahan otot dan denyutan jantung tidak teratur....

fikir2kan lah bagi siapa yg mengamalkan teh pelangsing ni.....

7 comments:

uncle said...

kesimpulannya amalkan pengurusan badan anda secara semulajadi atau pun makan gula banyak2 lekat kencing manis sah-sah anda akan kurus secara automatik hahaha

lovelylady said...

mkn jamu je..

maCy said...

utamakan kesihatan dari kecantikan~

Shahril @ eddy_duyung said...

Diet secara semulajadi tetap kaedah paling berkesan,jogging waktu petang,berpuasa di bln ramadhan,makan sblm lapar,berhenti sblm kenyang..dan paling mujarab...jgn makan ais batu...gerenti badan cergas,otak sihat...ikhlas dr Johor DT

qellissa said...

ERK!!angkat tangan ni!!slalu minum teh NH detoxlim..tu kira teh pelangsing juga ke?hmmm takut ar plak pasni nak minum..

Phang said...

i minum teh misai kucing jer.. teh pelansing juga ke?

Mrs NarchotiQue said...

pernah amik nh detoxlim.xde ape2.juz membuang lancar.perot pon kempis.skg x minum lg dah.mls nk bli.