Klik-klik tahu, tolong menolong

Friday, October 8, 2010

JOM MAKAN...

salam semua....
Hari ni cutikan..anak2 tak sek..macam2 yang di minta nak mkn....tgah siap hani nak g kedai ..cari la kunci kereta..mana pula kunci kereta ni..semlm lepas naik letak kat tempat gantungnya..pagi ni dah hilang pelik la pula...tgah sibuk cari terdengar macam enjin keta dah berbunyi ..buka pintu tgok2 anak yang kecil si angah tersenyum kat dalam keta..rupa nya masa hani tgah mandi dia awal2 lagi dah hidupkan enjin keta...nak ikut la tu...
Sampai kat kedai ..ANGAH CAKAP..."Ibu angah nak makan mee la ibu?"..
Hani pun ambil la mee .."BUKAN MEE NI IBU"...Habis tu "MIHUN ke"....cakap Hani ...
BUKAN JUGA..."sambil angah gelengkan kepala"..
Benda apa yang angan nak ni..."Hani pun dah pening kepala"..
DAH SIAP HANI BELI BARANG BASAH...dah nak bayar baru angah cakap..
"MEE YANG KITA MAKAN KAT UMAH CIK ZIRA ARI TU"
(UMAH JIRAN HANI LA )..OOOOO
baru hani tau mee apa yang dia nak mkn...puas hani cari kat kedai kat sini tak de pula mee tu.....
setahu hani mee tu kat kedah je ada kut..."TAK DE LA ANGAH MEE TU KAT SINI"NANTI BALIK KEDAH IBU BELI OK...(HANI PUJUK DIA)..
Muka dah muncung...cian pula.. Cari juga kat pekan tapi mmg tak de jual...
Dah pusing2 tak de terus balik je la..sbb dah nak masak...jam pun dah tagh ari...
masa balik jiran tgah ampai baju cita2 la ngan dia yang si angah nak mkn mee tu....pas tu jiran cakap "ADA KAT UMAH SBB BALIK KEDAH ARI TU ADA BELI LEBIH"..jiran tu pun mmg orang kedah..."BOLEH LA JUAL KAT HANI SATU CIAN PULA ANGAH NAK MKN"
Memag ada rezeki angah....
Hani pun goreng la mee tu senang juga keja ..tak yah masak nasi sbb dah semua nak mkn mee tu je...nak masak nasi mlm nanti la pula......
klu malas mlm ni... makn kat kedai la jawabnya...

Ni la mee nya...kat plastik tulis mee sanggul..kat kedah mmg org panggil mee sanggul..klu kat tempat lain tak tahu la apa namanya...mee sanggul ni pun keras juga sebelum masak kna rendam dulu...sampai dah lembut baru boleh goreng...ingat masa arwah mak ada mmg dia suka makan mee sanggul ni..Hani pun suka gak ..tapi bila emak dah tak de terlupa pula mee ni sampai la si angah nak makan...
jom makan....

11 comments:

M a W a D D a H said...

jom makan..pasti sedap menjilat jari..hehe

wadud@duad said...

pergh.. wadud pantang nampak mee.. mesti mau.. :p
mai la sikit kak..:D

padin said...

hehe macam best je kak.. eii angah ni, ade je taktik dia ekekeee

alinac lover said...

oh...kat kedah mmg byk .hehehe~

Tomato Gurl's Life said...

wow...best tengok..tiba2 rasa lapar ni akak..nak sikit boleh angah?

gdoupt_monster71 said...

wah mmg sedap mee sanggul...lame x makan...

S..U..D..@..I..S said...

wauuuu..lama x kena mi nih..suka2

Make You Smile said...

mie'na bkin perut pda getar,,

Black: said...

mee sanggul..?? baru tau ni.. mesti meletop-letop ni...

wachak said...

Teringat lak kat mee siput. goreng
dgn minyak panas lepas tu cicah ngan
sambal ikan bilis. Nak lak ada kopi
o buatan sendiri punya .. pherghhh !!

hani said...

aha la wa...mmg hani penah mkn mee siput tu...mmg sedap..