Klik-klik tahu, tolong menolong

Saturday, June 26, 2010

SEPETANG BERGOTONG ROYONG....

SALAM SEMUA.........
Hani dah buang lagu kat bawah tu sbb dah lama dngar jadi boring lak...Hani dah boring apatah la kekawan yg masuk..mesti terasa boring....Hani tinggal di taman sentosa...taman yg sentiasa sentosa sbb jiran2 yang baik lagi mesra ..
seronok sangat tinggal kat taman ni sbb org2 kat sini rajin wat mkn2..rajin wat aktiviti riadah...
Petang sabtu kami reramai wat mee kari tuk mkn mlm nanti...
jam 3 ptang Hani mgantuk sangat tapi terpaksa la gak pegi tolong dia org..tak kan nak pegi mkn saja pula dah namanya pun gotong royong...
terpaksa korbankan tido huhuhu...
Dalam 5 kluarga ada la yg join mkn2 ..pegi siapkan bahan2 nak buat mee kari je..senang je la kerja nya potong2 je la...ada yg buang kulit kerang ..tugas hani cuma potong sayur dan basuh je barang2 yg dah siap dipotong..keja ramai2 ni tak la penat sangat..yang best tu dapat dok borak2 kosong...dah siap memotong,membasuh ..masak la pula...
masa masak sempat la hani ambil beberapa pic..sbb hani tak masak cuma tolong tgok je..masak ni dah ada org yg selalu masak dah he3...yang best tu masak guna dapur kayu macam masak kenduri kawin pula..
cik abang ni mmg rajin pun.......

Yang pempuan tukang masak yg lelaki tukang kacau...yg penatnya nanti tukang basuh periuk yg hitam tuuu.....ha3..tapi tu semua kja para2 suami...bagus suami2 kat taman ni sbb tolong org2 perempuan masak.....
Ni pula para2 suami yg dah tak de keja nak wat dok lepak2 sambil jaga anak2....yer la sbb org pempuan dah masakkan...sambil jaga anak sambil minum ptg....
Ini lah para2 istri yg bergotong royong ari ni hingga siap mee kari tuk makan mlm ni...

klu tak wat berramai2 cam ni mmg lambat la kja nak siap tapi dah reramai wat dalam 3 jam semua dah siap ....yang lebih tu byak sembang2 je la...sementara nak tggu magrib....
Ni la barang yg dah siap tapi tak dapat ambil semua ...mana yang sempat tagkap je la....sbb masa tu hani pun sibuk gak tolong2 apa yg patut nak cepat siap ....cepat la rehat....

Oleh sebab hari yg dibuat tu jatuh hari jadi hani jadi hani pun bli la kek sebiji tuk dijadikan pencuci mulut lepas dah mkn mee....Benda ni mmg tak di rancang pun tapi nak dijadikan rezeki sambut besday kat taman dibawah pokok mangga...itu la tmpat kami selalu buat mkn2...tiap2 mlm tu la tmpat kami lepak2 borak2 klu tak de keja nak buat sembang hal2 semasa ..dan bincang apa2 yg akan dibuat pula untuk besok...hani mmg sayang nak pindah sbb tinggal kat sini mmg lain sangat....Tak sunyi walau pun hubby tak de sbb kekawan ramai....
Ni baru betul keknya.....blueberry coklet...Ni la suasana mlm dibawah pokok mangga....

Bila dah kenyang ni la jadinya bersepah...kek yg cantik pun dah dipotong2...tapi kemas tetap sama2...yg lelaki apa lagi sibuk tgok bola la...mlm ni kan korea lawan...masing2 sokong pilihan masing2 ...siapa kalah kna belanja mkn tuk mlm esok lak...he3..rupanya korea kalah jadi kluarga Hani dan 2 kluarga lagi kena belanja mkn untuk mlm besok pula.....
sbb kami sokong korea......
huhuhuhu..........

15 comments:

padin said...

memang best kalau idup bermasyarakat macam ni hehe.. hepi besday again... ekekeke

saya_arief said...

kek tuh sedappp..

NaNaJoe said...

wah2!!
syok nye kalo dpt kumpul ramai2 n mcm ni kan..
hehehe~~
kek yg sedap!! :P

SheY PuLL said...

wah2...besar knduri 2..:)
siap msk kawah lagik..hehehe

pak long said...

salam..
mak aiii meriahnya majlis tu...
kuah mee kari kalau nak sedap campur dengan udang lipan....

enjit-enjit kami said...

mcm sedap je..
heehe

amzah ian said...

best2 makan free..

ASSOYFINGER67 said...

Bestnyer..aku pun nak join kalau dekat...haha

noor afzan said...

bestnya dapat penduduk taman yang friendly dan ada semangat gotong royong kerjasama..

Muara said...

saya memang suka makan tapi buat kerja suka juga la.. heh heh eh

Kaito said...

peh...jarang tengok ada kenduri gotong royong skrg ni..tahniah...

RAMDHAN said...

tidak bisa bilang apa2 kecuali 2 kata: indahnya kebersamaan

Khadijah Nas said...

WAH BAGUS TAMAN PERUMAHAN NI.. BEKERJASAMA..

azie said...

syoknye brgotong royong, sepakat mbawa berkat hehe

Yaya said...

suja betul yaya hdup bergotong royong...sekarang ni susah kta nak lihat suasana gotong royong terutama kenduri kawin kat kawasan bandar..kat kg masih byk yg amalkan...agak sedih semangat gotong royong ni makin hari makin pudar di kalangan masyarakat melayu kita..